Hoe ontvang ik DAB+ in een Ford Fiesta?

Ik rijd sinds kort een Ford Fiesta (bj 2017).
Hierin zit een radio (zie afbeelding). Helaas ontvangt deze geen DAB+, wat ik wel graag zou willen.
Wat zijn de opties om toch DAB+ te kunnen luisteren in de auto?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
4.9K
LeonardN
5 jaar geleden
Wellicht dat ze hier ook nog wat tips hebben als je werkelijk in wil bouwen (in plaats van met losse apparatuur ernaast te werken)
https://www.focusclub.nl/index.php?threads/dab-radio-inbouwen.109749/

Antwoorden (1)

Je zou een portable DAB+ radio kunnen aansluiten op de Aux van je autoradio. Een DAB+ radio heb je al voor twee tientjes bij de Action.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Moet je natuurlijk wel goed opletten bij het kopen dat er een AUX-uitgang op de radio zit. Dat zal niet in alle gevallen zo zijn.
bamibal
5 jaar geleden
Vrijwel alle radio's hebben een koptelefoonaansluiting. Daar kun je een aux-kabel op aansluiten.
paulus811
5 jaar geleden
De dab radio van de Action heeft een koptelefoonaansluiting. Het ding werkt op batterijen en ik vraag me heel sterk af of dit de geluidskwaliteit in de auto gaat bevorderen... In een vrij nieuwe auto uit 2017 zou ik me melden bij de Ford dealer. Ford levert de Fiesta als optie ook met DAB+ radio, wellicht is er ergens een 'total loss' Fiesta waarvan de unit kan worden overgebouwd.