Hoe koppel ik een platenspeler aan mijn boxen?

Ik heb een oude platenspelen en een paar boxen. Hoe koppel je die goed aan elkaar vast? En wat kost dat? Ik wil er ook een telefoon en een cd-speler op aansluiten. Die cd-speler heb ik nog niet.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
2.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Iets meer info is handig.
Pasief of actief (met ingebouwd versterker) boxen?
Platenspeler met ingebouwde phono pre-amp?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Weet niet. De boxen zijn nogal oud. Ik denk zonder ingebouwde versterker.
Ik weet niet eens wat phono pre-AMP is.
TurfGraver
5 jaar geleden
Merk, type?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sony Modelnummer PS-LX52Y
Stereo turnable system
TurfGraver
5 jaar geleden
Deze platenspeler heeft een phono ingang nodig of er moet een phono voorversterker tussen de platenspeler en versterker (bij gebruik van een line ingang).
Boxen, impedantie, vermogen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sony SS-H771
TurfGraver
5 jaar geleden
6 Ohm - 50 watt.
Dus een versterker welk tenminste 50 watt kan leveren. En een impedantie van 6 Ohm mag hebben.

Antwoorden (2)

Er hoort in elk geval nog een versterker tussen. Hierop zitten verschillende ingangen voor de betreffende spelers. Ook heb je daar de aansluitingen (uitgangen) voor de boxen.
jc54
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoeveel kost dat? En moet er ook een voorversterker bij? Ik kan hem ook door een paar kabeltjes aan te sluiten via koptelefoon beluisteren, maar dat klinkt heel zacht.
platen speler oud maar dan is het ook te zien hoe oud er zijn simple platen spelers en dan kun gewoon aan de achterkant van je platen speler u boxen aansluiten dat is bij elke platen speler zo maar wel zonder versterker anders heb een versterker nodig om je platenspeler het geluid te kunnen horen dan kun natuurlijk een cd speler aan sluiten. maar zeer oude platenspelers zal dat niet gaan wel natuurlijk u boxen aansluiten en dat gaat gewoon u kabels in de achterkant steken maar wel een te gelijk dus je heb een box daar zijn kabels aan die steek je dus eerst in de ene kant en u tweede box naast het ander dat merk je dan van zelf wel maar wel als het gaat om een platenspeler zonder versterker. want met versterker moet je kijken ook de achterkant dan zie rood en wit dan moet zorgen dat u kabel verbonden is met u versterker en dan heb je nog kabels die moeten dan ook in de versterker zo dat alles is verbonden want u versterker is belangrijk. zo heb ik het vroeger toch gedaan met mijn oude stereo instalatie