Waar moet je opletten als je een autoradio koopt?

Ik wil een nieuwe autoradio aanschaffen voor mijn Opel Corsa C (2002). Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten. Kan elke frame en elke radio er bijvoodbeeld in?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Antwoorden (2)

Autoradio's hebben standaard afmetingen. Wat je wel in de gaten moet houden, is het uitgangsvermogen, of je speakers wel geschikt zijn.
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Het formaat van een autoradio is in te delen in twee standaard normen: DIN en 2 DIN. 2 DIN is tweemaal zo hoog als DIN en bevat vaak een geïntegreerd beeldscherm voor multimedia of navigatie. Veel nieuwe auto’s hebben standaard een 2 DIN ingebouwd. Als je deze radio wilt vervangen met een enkele DIN radio dan is de lege ruimte op te vullen met een los bij te kopen paneel.

De standaard afmetingen van een autoradio zijn:
DIN: 180mm breed, 50mm hoog en ongeveer 150mm diep. De diepte kan variëren.
2 DIN: 180mm breed, 100mm hoog en ongeveer 150mm diep. De diepte kan variëren.

In uitzonderlijke gevallen wijkt de fabrikant af van standaard formaten. Het is dan passend te maken met behulp van een paneel of een frame.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor deze info! :-)