Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet je opletten als je een autoradio koopt?

Ik wil een nieuwe autoradio aanschaffen voor mijn Opel Corsa C (2002). Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten. Kan elke frame en elke radio er bijvoodbeeld in?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Autoradio's hebben standaard afmetingen. Wat je wel in de gaten moet houden, is het uitgangsvermogen, of je speakers wel geschikt zijn.
(Lees meer...)
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Het formaat van een autoradio is in te delen in twee standaard normen: DIN en 2 DIN. 2 DIN is tweemaal zo hoog als DIN en bevat vaak een geïntegreerd beeldscherm voor multimedia of navigatie. Veel nieuwe auto’s hebben standaard een 2 DIN ingebouwd. Als je deze radio wilt vervangen met een enkele DIN radio dan is de lege ruimte op te vullen met een los bij te kopen paneel.

De standaard afmetingen van een autoradio zijn:
DIN: 180mm breed, 50mm hoog en ongeveer 150mm diep. De diepte kan variëren.
2 DIN: 180mm breed, 100mm hoog en ongeveer 150mm diep. De diepte kan variëren.

In uitzonderlijke gevallen wijkt de fabrikant af van standaard formaten. Het is dan passend te maken met behulp van een paneel of een frame.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor deze info! :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding