1 oortje doet het niet meer! Wat kan ik hieraan doen?

Sinds gisteren doet 1 van mijn oortjes het niet meer, deze oortjes kosten 80 euro en ik ging er heel voorzichtig mee om dus ik weet niet waarom zo opeens kapot zijn! Kan ik hier iets aan doen. (De oortjes waren nog maar 3 maanden oud)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
52K
TurfGraver
6 jaar geleden
Weet je zeker dat het aan de oortjes ligt?
dudemeister
6 jaar geleden
tip voor het vervolg - andered oordoppen -
maak een klein lusje vlak voor je jacket plug - dan gaat hij recht in je connector en is er geen knikje in de kabel
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb nu precies het zelfde probleem.
Ik heb een JBL TUNE 110BT en het rechter oortje doet het niet meer.
Gisteren deden ze het nog en rond 09.00 uur ook.
Ik starte me oortje op en ik hoorde niks, ik dacht eerst dat het aan mij lag maar toen zette ik mijn linker in mijn oor en die deed het wel.
Ik heb mijn oortjes gekregen van mijn moeder en heb ze nog niet een 1 jaar.
Ik heb ze pas 3,5 maand.
Ik ben er altijd heel voorzichtig mee geweest en heb nooit heel hard muziek mee geluisterd.
Geen idee hoe het gebeurd is.
Maar ja is hier er wel iets aan te doen?
Mijn moeder heeft de bon vgm niet meer.
Zijn er eventueel andere oplossingen?
(en niet met zo´n soort oplossing: Koop nieuwe) Ik hoor graag meer!

Antwoorden (2)

Ik hoop dat je de kassabon nog hebt bewaard. Als het goed is heb je nog garantie op dit product, ga terug naar de winkel waar je de oortjes hebt gekocht en neem de bon + oortjes mee.
6 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je er iets te ruig mee geweest en is er een kabelbreuk ontstaan.
Het kabeltje is dan gewoon kapot in één oortje, waardoor die niet meer werkt.
Ik zelf heb hier altijd last van bij oortjes ben een voice control (vaak aan het rechter oortje). Uit ervaring weet ik dat oortjes sneller kapot gaan aan de kant met de voice control. Je zou kunnen proberen om garantie te krijgen, maar het is niet gegarandeerd dat je ook echt garantie krijgt.