Probleem met oortjes, ik hoor alleen bij de linkse, hoe kan dit?

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn oortjes, want ik hoor alleen maar door mijn linkse oortje en niet door mijn rechtse oortje, bij andere apparaten zoals een laptop of telefoon doen wel allebei de oortjes het. Ik heb mijn geluidinstellingen nagekeken en wat dingen veranderd, maar niks hielp.

Zou het een draadbreuk zijn? Of is er toch iets niet goed in de instellingen?
Laat alsjeblieft snel een reactie achter, want ik zou het wel fijn vinden, als ik door twee oortjes geluid mag en kan horen.

6 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Het beste antwoord

"bij andere apparaten zoals een laptop of telefoon doen wel allebei de oortjes het."

Er zijn 4 mogelijkheden:
- óf je oortjes niet stuk maar de stekker zit niet goed in het apparaat
- óf je hebt inderdaad met een draadbreuk te maken en er is toevallig even contact
- óf het plugje past niet bij het apparaat (b.v. een stereo oortje in een mono apparaat)
- of het contactje in het apparaat is stuk. Meestal werkt een ander oortje in het apparaat dan ook niet.

Welke van die 4 het is, dat is op afstand niet te zeggen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh... aan de instellingen kan het inderdaad ook liggen. In dat geval moet je de balans bijregelen.
DeGelderseTrucker
6 jaar geleden
Ik weet ook niet, hij doet het bij andere apparaten (zoals een laptop bijv) wel, het zal wel aan mijn laptop liggen, maar ik kan niks vinden, ik zal anders even kijken ofdat het helpt als ik het balans bijstel.
DeGelderseTrucker
6 jaar geleden
Ik heb de balans bij de R gezet, maar dan hoor ik helemaal niks. Heb hem nu weer op 0 (dus in het midden). Ik zal anders even in de instellingen zelf kijken, misschien kan ik daar iets vinden, qua geluidsinstellingen.
DeGelderseTrucker
6 jaar geleden
Ik heb eigenlijk niks gevonden, alleen een balans instelling, dat heb ik allebei op 30% gezet, omdat ik dat hard genoeg vind.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer of andere oortjes wel werken. Dan weet je waaraan het ligt
DeGelderseTrucker
6 jaar geleden
Ik denk dat ik aan jou antwoord het meeste heb, daarom heb jij het beste antwoord!