zijn er rookmachines die automatisch werken?

Wij hebben een rookmachine gekocht. Ik had verwacht dat ik hem aan kon zetten en dat hij dan met intervallen rook af zou geven, maar dit blijkt niet het geval. Hij heeft alleen rook af wanneer ik het knopje op de afstandbediening ingedrukt houd. Is dat normaal? Hebben alle rookmachines dat? Of moet ik op zoek naar een duurder model?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heeft jouw model ook een dmx aansluiting? Want in dat geval moet je de ' interval timing ' extern betrekken.

Antwoorden (1)

Meeste rookmachines hebben wel een interval schakeling erop dus een iets luxer model zoeken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waardeloos antwoord. Interval schakeling zitten niet eens op rookmachine, het is een afstandsbendiening of DMXZ. De professionele edities hebben een DMX aansluiting zodat je met een extern apparaat zoals een lichttafel de rookmachine bedient.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Net zo'n waardeloos antwoord, die dingen bestaan namelijk wel! Interval zit in de bijgeleverde afstandsbediening, precies waar je 'm wilt hebben.
Deze bijv.: https://www.maxiaxi.com/beamz-s1200-mkii-rookmachine-1200-watt/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tja ben maar hoofd licht bij een verhuurbedrijf doe het ook pas 23 jaar dus zal wel van niks weten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Tja ben maar hoofd licht"
Laat dat licht maar weg.
@habee: Precies, op de afstandsbediening, Deaal zei op de rookmachine, en daar zit niks op behalve de spanning/schakelaar/DMX ingang, bovendien antwoordde ik niet, daarom staat mijn bijdrage ook bij de reacties en kan het per definitie geen waardeloos antwoord zijn, je kunt wel in de leer bij Deaal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou het ook lekker volhouden met je Google wijsheid.
Google even op jem zr31 om even een voorbeeldje te pakken en dan de achterkant.
Daar zie je een bedienings paneel met onder andere een timer en interval schakeling en zo zijn er nog vele machines meer.
En hazers die het meest gebruikt worden maar geen rook geven maar een nevel kan je vaak in een menu handmatig aanzetten.
Rookmachines en hazers kunnen wel via dmx maar gebeurt maar weinig.