Wat zijn goede pc-speakers als je vooral, klassieke (film)muziek en opera luistert?

Budget +/- €125,-

Muziek: Composities van Hans Zimmer, Patrick Doyle, John Williams en aria's Sarah Brightman, Petra Berger enz..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (5)

Ik denk dat je voor ruim 80 euro redelijk goed aan je trekken komt met:
13 jaar geleden
dat is nog een aardig budget.. als je in de buurt van apeldoorn utrecht of rotterdam woont zou ik eens bij feedback kijken, het voordeel is dat ze daar meeste speakers standby hebben om direct te testen

http://www.feedback.nl/recording/monitors/actief/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor muziek kan je het beste op een stereo luidsprekersysteem zetten. Waarom niet met een jack >tulp kabel naar je stereo installatie? En anders voor dat geld de Bose Companion 2 pc speakers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een goed tweedehands merksetje echte HiFi en sluit deze met een stero jack naar twee tulp op de CD ingang van je steroset aan.
De versterker moet toch wel 25 echte Watts of meer af kunnen geven , boxen van merken als Magnat, B&W, Elipson, Klipsch, Bose of andere GOEDE boxen voldoen prima.
Wel even de luidsprekerranden van vooral de basluidsprekers controleren, van sommige merken wil het foam van de ophanging nog wel eens kruimelig worden.
Deze goede klassiekers klinken vaak formidabel in vergelijking met de hedendaagse computerluidsprekersetjes.
Als je een goede stereo hebt kun je natuurlijk ook via een afgeschermde kabel de set aansturen via de uitgang van de computer, zoals een andere beantwoorder als stelde.
Als je handig bent, maak je aan het eind van de kabel of in de versterker een weerstand van 100 ohm tussen het kanaal en de massa, dus voor links en rechts ieder een aparte weerstand (dus tussen het binnendraadje van de kabel en de massa of IN de versterker solderen tussen middencontact en massacontact van de aansluiting van de CD ingang.
De computer ziet dan een belasting die in de buurt komt van een koptelefoon (32 Ohm.) en dat dempt een hoop bijgeluiden die een hoogohmig systeem wel oppikt.
Klinkt wat ingewikkeld maar een correcte uitvoering levert een resultaat waar je geen spijt van krijgt.
Veel mensen die een computer op de huisversterker koppelen ondervinden bijgeluiden, de afkoppeling met weerstanden van 50-100 Ohm tussen ieder kanaal en massa bij de versterker geeft soms een opvallende verbetering.
Ik heb ook nog een hele klassieke, heel lang geleden maakte Philips MFB luidsprekerboxen met ingebouwde versterkers (oa. de 541) en aan te sturen door oa. de computer. Die zijn moeilijk te verslaan!.
Denk er wel om dat de magneten in deze luidsprekers NIET
lees: NIET AFGESCHERMD zijn en dus je harde schijf kunnen wissen, hou ze dus op minimaak 30CM afstand van je computer of losse harde schijf.
Zoals je (ook uit andere antwoorden) af kunt leiden, kun je ook met bescheiden middelen heel goed geluid uit je computer krijgen.
Veel succes.
Het geluid daarvan is geweldig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop dat u vooral geen advies heeft opgevolgd van mijn voorgangers.
Het is niet haalbaar om een neutrale speaker danwel set te kopen voor 125 euro.
Gewoon niet.
Echt niet.
Pas als je deze teleurstelling verwerkt hebt kan je kiezen om nog 10 jaar te sparen en dan gewoon wel goede speakers te kopen. Of je kunt accepteren dat je gewoon hele slechte speakers hebt en Nooit de muziek zult horen zoals deze is bedoeld of door de artiest zelf gehoord is. Dit doe de gemiddelde gebruiker. En als je het toch maar hoort zoals je het wilt/kunt horen. Is er eigenlijk maar 1 goede manier, en dan is op een CD mee te nemen, dus geen MP3 speler of wat dan ook. of een DVD natuurlijk naar zoveel winkels als je maar kan en daar vervolgens alles gaat afluisteren wat je betalen kunt, het liefst nog op 2 momenten op de dag. Waarna ALLEEN jij weet en kunt weten wat voor jou goede speakers zijn om film en opera muziek mee te luisteren.

Over het algemeen kun je trouwens wel stellen dat de meeste pc speakers gemaakt zijn voor de doelgroep en dat zijn vaak geen audiofielen maar mp3 luisterende BAS liefhebbers , of Gamers, die vooral Geen neutrale klank willen, zoalsje dat bij opera en filmmuziek Wel wilt. Gewoon luisteren dus.