Waarom speelt mijn laptop het geluid niet via mijn speaker af?

Ik heb een HP laptop gekocht en gebruik hem nu een week. Ik heb ook een apparte speaker die ik met een aux kabel kan verbinden met mijn PC. Alles werkte perfect en ik kon muziek enzo perfect afspelen via mijn externe box maar sinds gisteren werkt het ineens niet meer. Als ik de aux kabel in mijn PC steek komt er wel een melding dat ik iets in de audio uitgang heb gestoken maar mijn PC speelt de muziek gewoon af via de intern ingebouwde boxen? (de box zelf werk nog perfect als ik hem in mijn GSM bv. steek).

Hoe kan ik dit oplossen?

Dank bij voorbaat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
8.3K

Antwoorden (1)

Klik met je rechtmuis op het volume icoontje en selecteer 'playback devices' Hier kun je het standaard uitvoer apparaat kiezen, deze zal op je interne speaker staan, kies hier de gewenste speaker(die externe box) Vaak komt er bij dat dialoogje van RealTek ook nog WAT je hebt aangesloten op die in/uitgang... als je daar speakers selecteert dan gaat het vaak automatisch goed, nu moet je dat dus even handmatig doen via het bovenstaande...

Toegevoegd na 59 seconden:
playback devices kan bij jou afspeel apparaat(??) o.i.d. zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik op dat icoontje en afspeelapparaten klik komt er geen andere box te staan buiten mijn ingebouwde speakers, ookal kwam er wel een melding dat ik iets in de audioaansluiting heb gestoken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus er komt een venster tevoorschijn waar alleen jouw interne speakers staan? Niks anders?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja er staat enkel "speakers" (conexant isst audio) standaardapparaat, dus maar 1 keuzemogelijkheid