Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een maxxter Bluetooth audio reciever gekocht. Wat is het vreemde kabeltje dat erbij zit?

Hier een foto, zijn de buitenste twee ijzeren soort ringetjes alleen voor de stevigheid of hebben die ook nog een functie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Aan dat kabeltje is niks vreemds, het zijn cinch of tulppluggen. De buitenste rondjes zijn voor de aarding en hebben dus wel degelijk een functie.

Je kunt met dat kabeltje bijna iedere home audio of video apparaat op de speaker aansluiten.
(Lees meer...)
paulus811
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar waar dient de aarding dan voor als dit kabeltje aangesloten is op een apparaatje dat op een accu werkt? In het geheel heb ik niks op het lichtnet aangesloten.
paulus811
7 jaar geleden
Dit kabeltje geeft geen stroom door, maar het geluidssignaal. Een signaal heeft altijd een + en -, net zoals een luidsprekerkabel uit 2 aders bestaat. Ik noem het aarding, maar je zou het ook de - van het signaal kunnen noemen. Het pieletje in het midden van de plug is de +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding