Hoe kan ik het geluid uit mijn boxen laten komen via m'n tv vanaf m'n laptop?

Ik heb mijn laptop nu aangesloten op mijn TV met een HDMI-kabel. Mijn tv is weer aangesloten op mijn home cinema set met een SCART-kabel en audiokabels. Eerst ging het geluid van mijn laptop wel via mijn boxen, maar nu niet meer.
Mijn laptop geeft de HDMI ook niet als afspeelapparaat aan, dus ik krijg het zelf niet voor elkaar om het afspeelapparaat te wijzigen bij het configuratiescherm.

Het beeld gaat overigens wel gewoon over op de tv, maar het geluid niet. Ook als ik de boxen uitdoe, komt het geluid niet vanuit de tv, maar vanuit m'n laptop.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je bij het configuratiescherm met je rechtermuisknop op dat schermpje klikt kun je ook aanvinken:
Uitgeschakelde apparaten weergeven.
Kijk of hij er dan wel bij komt te staan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of je moet je account hoofd acc maken dan kan je alles veranderen of je hdmi is kapot
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is opgelost! Bedankt voor jullie hulp :)

Antwoorden (1)

Wij hebben thuis de volgende setup (wel een reciever met 7 HDMI ingangen) :
PS3 \
Mediaplayer \
Interactieve TV \
DVD speler / Reciever > TV
Blu-ray speler /
WII /
Overige apparatuur/

Op deze manier hoef je alleen maar de reciever en tv aan te zetten. Je gaat dan naar HDMI op je tv ( de reciever dus). Dan kies je met je reciever welk signaal je weel laten zien/horen. Bijvoorbeeld HDMI 1 als hier je laptop op de reciever is aangesloten.
Als je reciever pass-through ondersteund zal het ook werken als de reciever uitstaat, hij gebruikt dan het beeld en geluid van de TV. Dit is handig als bijv. iemand in huis slaapt of je moet het geluid zacht hebben (TV heeft minder bas dan Home Cinema Set).

Toegevoegd na 36 seconden:
Oke die pijl zag er perfect uit toen ik het antwoord maakte, ziet er beroerd uit nu, had eerst even laten zien moeten drukken :P

Toegevoegd na 7 minuten:
Een extra methode: Een AUX kabel van je laptop naar de reciever, dat is gewoon zo'n kabeltje die je van je headset naar de laptop doet. Deze ondersteund dan wel maximaal 2.1 audio. Als je dus een film in 5.1 audio (home cinema) wilt kijken zal je toch echt via HDMI moeten proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb geen AUX-ingang op mijn tv. En heb een 5.1 home cinema set. Maar het is gelukt! Bedankt voor je hulp!! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde ook de AUX op je reciever/home cinema, bij ons beneden en boven heeft deze namelijk zo'n AUX aansluiting dus ging ervan uit dat jij die ook zou hebben. Beneden hebben we een Reciever.
En ik heb zelf op mijn kamer een goedkoop Philips 5.1 setje, zelfs die heeft AUX. :)