Is het mogelijk om een DVD-speler te gebruiken voor alleen geluidsweergave zonder schijf af te spelen?

Speler is een Marantz die heel af en toe nog wel een CD wil laden en afspelen. Maar is nu al een tijdje niet meer in gebruik.
Het is dus nu even een algemene vraag. Het is een DVD-speler die lijkt op deze: http://www.marantz.co.uk/uk/products/pages/ZoomImage.aspx?img=/Assets/images/products/DV4600/XL_DV4600_back.jpg
De aandrijving moet waarschijnlijk vervangen worden, maar de kosten waren hoger dan de aanschafprijs. Ondertussen is het aandrijfmechanisme niet meer te koop. Domme vraag is even niet relevant.
Oude HD (harddisc van een ouder model Desktop) worden ook soms gebruikt om een oude bak te gebruiken als smart TV en dergelijke.

Het is een vraag waarop ik het antwoord niet weet.
Hoe zit het mechanisme in elkaar? Aansluiting op een analoge TV gaf een mooi beeld. Ook het geluid was heel mooi om naar te luisteren. Ik mis het.

Toegevoegd na 1 uur:
Het geluid werd via een tuner/receiver afgespeeld. Via een verloopstekker.
Het beeld ging via een scart.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

ik denk het eigenlijk niet, niet zonder kennis van print platen ed ik zie ook geen usb poort of andere ingang poorten die je ervoor kan gebruiken
dus daar houdt het eigenlijk op.
misschien zit er op de printplaat lege poorten maar deze zijn in de meeste gevallen niet eens aangesloten vaak gebruiken ze voor de eventueel goedkoper versie van dat model hetzelfde als voor het duurdere model
maar maken de verbinding niet af.
of de chip die er in zit heeft niet de software ingebakken
misschien ook wel maar dat is toch niet te bereiken omdat de verbinding nooit is afgemaakt Dus ik denk dat het verspilde moeite is.

maar ik snap je "nostalgie" niet helemaal ?
de kwaliteit van geluid en beeld ligt niet bij de speler maar meer in de TV die het signaal ontvangt.

willekeurig elk passende speler heeft dan dezelfde kwaliteit.
9 jaar geleden
Met een DVD-speler zoals de Marantz die jij hebt kun je geen geluid of beeld vastleggen. Je hebt altijd een CD of DVD nodig, omdat er geen harde (opslag) schijf in zit. Met een DVD-recorder kun je WEL geluid/beeld opslaan. Je hebt daarvoor niet eens een CD of DVD nodig, omdat er een harde schijf in zit.
Je zegt het zelf al, de reparatiekosten van een apparaat zijn tegenwoordig vaak hoger dan de aanschaf van een nieuw apparaat. Een nieuwe DVD-speler kost maar zo'n 30-40 euro, en om je een voorbeeld te geven, ik kocht onlangs een tweedehands DVD-recorder voor 50 euro. Daarop kun je niet alleen CD/DVD's spelen, maar ook een paar honderd uur aan TV-opnames bewaren. Verder kun je van van CD/DVD's of zelfs via een aan de voorzijde inplugbare USB-stick meer dan 5000 liedjes op de harde schijf zetten! Alle DVD-spelers en recorders kun je ook op een audio-installatie aansluiten.