Hoe bepaal ik welke signalen door een HDMI-kabel gaan?

Bestaan HDMI kabels die zowel digitaal als analoog doorlaten?
Of eventueel omzetten, maar dan met behoud van kwaliteit?

Toegevoegd na 1 dag:
Met behoud van kwaliteit bedoel ik ook verschil dat kan optreden bij omzetting van signalen. Als er verschil is tussen analoog en digitaal bij wat er binnen komt.
Beeld is digitaal mooi. Analoog is geluid mooi. Met mooi bedoel ik dan natuurgetrouw.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Nee, er bestaan geen HDMI kabels die analoog signaal doorlaten, omzetten kan bijvoorbeeld via een TV (als die nog analoge uitgangen heeft) of AV Receiver.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door HDMI gaat enkel een digitaal signaal. Zowel video als audio is digitaal.

Omzetten naar analoog zal met een actieve converter moeten en dan heb je altijd kwaliteitsverlies. Wellicht niet als je met professioneel spul bezig gaat, maar dan ben je ook zo een paar duizend euro lichter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HDMI is altijd digitaal. Video en audio worden verzonden.