Hoe krijg ik geluid draadloos van m'n laptop naar mijn versterker?

Ik ben de AUX-kabeltjes zat, ze slijten nogal snel. Ik heb weleens wat gehoord over een apparaat wat je aansluit op je versterker en via WIFI de media ontvangt van je laptop, maar hier kan ik weinig over vinden op het internet.
Heeft iemand hier meer kennis over? Alle tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben de AUX-kabeltjes zat, ze slijten nogal snel. ? Nog nooit last van gehad. Daarnaast kosten ze bijna niks. Wellicht een keer even een goede kwalitaitskabel aanschaffen (niet zozeer audiokwaliteit als bowukwaliteit). Juist gerommel met draadloze verbinding is een bron van ergenis.
-verloren verbinding
-ruis
-vermindere kwaliteit
-vertraging

Antwoorden (4)

Als je versterker bleutooth heeft daar mee
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee mn versterker is zon 40 jaar oud helaas
Daar bestaat een handige Bluetooth-ontvanger voor, de Beewi BBR 100.
Je steekt ‘m in het stopcontact en verbindt ‘m met een stereo 3,5 mm naar tulp kabel met de AUX-ingang van de versterker.
Ik heb er eentje gekocht voor in het café: klanten kunnen hiermee eigen muziek naar de geluidsinstallatie streamen als er speciale verzoekjes zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo Koosknip,
Bedankt voor je reactie! Wat ik me alleen afvraag, zon beewie lijkt alleen te werken met een telefoon of een laptop met bluetooth, wat mijn laptop niet heeft. Stel dat ik zon bluetoothusbstick koop zoals Teije hieronder noemt, zal dit dan werken icm met zon Beewie?
Alvast bedankt!
Via i-Tunes kan het via een Apple airport.
Heb ik thuis ook werkt super.

Let wel op de Airport via bedraad aansluiten op de router.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo'n prachtige logitech bluetooth audio ontvanger aanschaffen. En als ze geen bluetooth in je laptop hebt even bij miniinthebox.com een usb-dongle kopen voor €1,50 Het is niet de goedkoopste, maar vind ze wel het beste!

http://www.bcc.nl/logitech-bluetooth-audio-streamer-980-000541(65753)?fh_location=%2f%2fcatalog01%2fnl_nl%2f%24s%3dlogitech%5cu0020bluetooth&search=logitech%20bluetooth
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je antwoord! Wat ik me alleen afvraag, zon logitech audio ontvanger is best duur, maar hierboven wordt er een andere bluetooth verzender genoemd. Nu heeft heeft mijn laptop geen bluetooth, maar stel dat ik zon bluetoothding koop en deze in combinatie met zon beewi, gaat dit werken?
Alvast bedankt!