Welke koptelefoon is het beste: De Beats Studio of de Audio Technica ATH-ANC 9?

Het gaat mij dan vooral om kwaliteit, dus niet voor de b die erop staat. Enkel de kwaliteit van het geluid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Met volle overtuiging de Audio Technica, voor beats by dre betaal je heel erg veel voor het merk (bij Audio Technica ook maar een stuk minder). Verder heb ik de specificaties even naast elkaar gezet en dan doet de beats by dre op bijna elk punt onder (bijvoorbeeld bij het frequentie bereik).

Wel is geluid een kwestie van smaak, dus als je het gaat doen om met plezier naar de muziek te luisteren zou je de koptelefoons het beste allebei kunnen uitproberen om te kijken welke JIJ (dus niet wij) het beste vindt klinken.

Doe je het om muziek te maken etc. en wil je het geluid gewoon goed kunnen horen is jouw smaak MINDER van belang, en zou je dus kunnen kiezen zonder zelf te luisteren.

Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal met de keuze eens.
Al zeggen specs mij niet zo veel (Frequency Response: 10-25KHz) staat leuk maar. 1. 10Hz hoor je niet en 2 hoeveel dB van deze frequenties? Maar deze verkoop truk gebruiken ze allemaal.
Zelf uitproberen (voor pasform en geluid) is beste tip.
Ook als je geluid (dus los van smaak) goed wil horen. Geen enkel hoofd en oren zijn het zelfde. Waar je naar luistert bij het uitproberen is afhankelijk van gebruik wel anders.
Als je puur zoekt naar een goede kwaliteit in frequentiebereik en balans dan kun je beter naar AKG of Beyer Dynamic kijken. Bij zowel Beats als Technics zijn is het geluidsbeeld gekleurd door versterking van specifieke frequentiegebieden. AKG en Beyer Dynamic zijn goed voor studio gebruik. Wil je meer de richting van luister hoofdtelefoon dan is Sony een goed merk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het maakt wellicht uit waartoe je de koptelefoon wilt gebruiken. Een gamer kan een andere behoefte hebben dan een luisteraar naar klassiek.

Naast de reeds genoemde merken vallen ook de merken Sennheiser, Grado en Stax te overwegen (dit gaat wel richting "high-end").

Een luistersessie met je eigen muziek zal je hierin echt kunnen helpen.
Ook tweedehands zijn de meeste van de genoemde merken ook te koop, bijv. op hifi.nl