wat zijn de nadelen van een luisterboek?

(met vermelding van bronnen graag)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Audio
1.8K

Het beste antwoord

Ha, die Student;

Bij een luisterboek ontbreekt de mogelijkheid om je eigen interpretatie te geven aan stemmen, intonatie, leessnelheid of om zomaar een alinea rustig opnieuw te lezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

zijn eigenlijk geen bronnen voor, ligt voor de hand.
In een gewoon boek kan je 'normaal' pauzeren of een passage opnieuw lezen om het beter tot je te laten doordringen. Ook emotionele indrukken moet je bij een luisterboek onderdrukken omdat het 'lezen' doorgaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een luisterboek dringt een tempo op, en als de stem saai is, komt dat het boek niet ten goede.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt er ook electriciteit voor nodig om het af te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind dat de nadelen niet opwegen tegen de voordelen.
Tijdens het autorijden en file rijden luister ik hele klassieke reeksen waar ik anders geen geduld voor zou hebben. Laats Homerus. Nu ben ik bezig met een reeks filiosofen. Erg boeiend.

Als ik erg druk ben geweest luister ik in bad graag naar een mooie roman, literatuur of proza.

Top dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En een passage nogmaals luisteren is eenvoudig.
Ik zie alleen maar voordelen aan audioboeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vaak luisteren ze minder goed dan de naam doet vermoeden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bent afhankelijk van de intepretatie van de voorleesstem en als het een ingewikkeld boek is, kost het luisteren bv in het verkeer meer moeite en zou af kunnen leiden. Daarintegen is het lezen van 'dode bomen media' (normaal boek/krant) in het verkeer bijna alleen in de file mogelijk...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt in slaap vallen, dan weet je niet meer waar
je bent gebleven, bij een gewoon boek
ligt de ene helft op je wang, zo weet je nog
waar je gebleven bent.
Er zou een technisch snufje op een luisterboek
moeten zitten, dat merkt dat je in slaap bent gevallen, en dan automatisch op pauze gaat...!