Bestaan er koptelefoon/oortjes naar aux kabels?

Ik had een stereoset, hierop zat een aux aansluiting, die ging rechtstreeks naar mijn iPhone 4S en zo speelde ik mijn muziek af. Die stereo is inmiddels defect en daarom is er een nieuwe. Dit is wel een wat oudere, maar werkt prima. Alleen zit hier geen aux aansluiting op. Wel zit er een koptelefoon aansluiting, dus wanneer ik een koptelefoon of oortjes aansluit hoor ik gewoon muziek. Nu vraag ik me af of er kabels/koppelstukjes/adaptertjes zijn waarmee ik van die koptelefoon ingang een aux poort kan maken, om alsnog mijn iPhone 4S te kunnen "verbinden" met die set.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
4.6K

Antwoorden (2)

Beste JStyles,

De hoofdtelefoon aansluiting is een uitgang, geen ingang.
Op zich heb je voor vele aansluitingen een koppelstukje, maar de AUX poort is meestal een ingang i.p.v. een uitgang.

Je zult dus een andere 'ingang' moeten pakken en daar een koppelstukje op doen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als het lukt om te koppelen, dan kun j e wellicht je koptelefoon als microfoon gebruiken ;-)
Twee mogelijkheden:
1. Naast een s-video voor beeld, zit ook vaak een audio aansluiting voor het geluid (rood/witte tulp of cinch aansluiting).
2. Je zegt "een wat oudere stereo". Als er een cassettespeler op zit kun je van je cassette gedeelte een aux ingang maken door gebruik te maken van een cassette adapter. Bij bol.com te koop voor € 15,95:
http://www.bol.com/nl/p/konig-ipd-cassette10-cassette-adapter-wit/9000000005736512

Toegevoegd na 1 minuut:
Noem even je type nummer en merk van je stereo, dan kijk ik het nog even na voor meer mogelijkheden.

Toegevoegd na 22 uur:
Op het achterpaneel van de RX-F10 kun je de volgende rood/witte audio aansluitingen achterop gebruiken om muziek af te spelen: "Video in" en "DVD/DVR in".
De benodigde kabel om met je iPhone4s muziek af te spelen vind je hier:
http://www.allekabels.nl/na/0/1145892/dock-connector-tulp-kabel.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel. Er zitten inderdaad ook rood met witte ingangen met daarboven audio. Helaas heb ik die kabel niet en durf ik ook niet te zeggen of dat werkt. Het is een JVC RX-F10 Home Cinema Control Center.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op het achterpaneel van de RX-F10 kun je de volgende rood/witte audio aansluitingen achterop gebruiken om muziek af te spelen: "Video in" en "DVD/DVR in".
De benodigde kabel om met je iPhone4s muziek af te spelen vind je hier:
http://www.allekabels.nl/na/0/1145892/dock-connector-tulp-kabel.html