Ik wil een surround sound set (5.1) voor mijn tv en xbox, wat moet dan kopen?

Ik snap er echt helemaal niets van... Heel stom... Veel surround sets komen met een dvd-speler: prima. Maar werkt het dan ook als die dvd-speler niet aanstaat? Dus als je gewoon tv kijkt of je Xbox gebruikt...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1K

Antwoorden (2)

Ja, als de ingangen op een dergelijke set er zijn, werkt het gewoon. Je zult dan hooguit het betreffende kanaal moeten kiezen op je speler. Als het een DVD-speler en versterker in één is, moet het apparaat inderdaad aan staan. Bestaat het uit twee componenten, dan hoeft alleen de versterker aan te staan (wanneer je de DVD speler niet gebruikt uiteraard).

Hoe dan ook, je vraagt wat je moet kopen. Wat is je budget? En wat vind je allemaal belangrijk? Wil je behalve je Xbox ook nog iets anders aansluiten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tv uitzendingen zijn niet surround, maar een mediabox, tv en Xbox hebben wel een "audio out" uitgang, die sluit je met een cinch kabel aan op de "aux in" aansluiting van je 5.1 set. Je hebt geen echt surround maar je kunt wel het stereogeluid op alle boxen krijgen. Als je én de tv én de Xbox wilt aansluiten moet je zorgen dat het 5.1 systeem 2 aux ingangen heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je tv (of mediabox) een optische uitgang heeft en je 5.1. systeem een optische ingang kun je die ook voor het geluid gebruiken, maar lees goed beide handleidingen.