Hoe stel ik kantelfrequentie in?

Hallo allemaal.
Ik heb een nieuwe versterker en daar kan ik de kantelfrequentie voor de subwoofer instellen.
Echter, op de subwoofer kan dit ook..

Wie kan mij uit de droom helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maak een keuze waarop je het instelt.
Of stel de frequentie op de versterker iets hoger in dan op de sub zelf.
Alles onder die frequentie wordt doorgegeven en door de sub (althans wat de sub kan) weergeven. Hogere frequenties kunnen slecht door de sub worden weergegeven en kunnen er dus beter uitgefilterd worden.

Het beste antwoord

Stel het in op de versterker. De sub filtert alleen het laag onder de kantelfrequentie, de versterker stuurt het midden hoog boven de kf naar de luidsprekers en hetgeen eronder naar de sub. Doe je alleen de sub, dan krijgen in theorie de speakers het hele bereik te verwerken, al halen de meeste satellietspeakers die frequenties sowieso niet. Wat de beste kantelfrequentie is, moet je zelf uitvinden. Mijn sub staat op 80 hz.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ik ga het uitproberen.