Wat is het verschil tussen optische ingang en uitgang (bij een home cinema set)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou je een link willen geven, het is vrij ongewoon dat een HC set een optische uitgang zou hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ene (uitgang) geeft licht, de ander ontvangt. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is toch niet zo raar hoor. De HC-set bevat een DVD-speler, waarvan het best denkbaar is dat je die wilt aansluiten op een andere decoder/versterker dan de ingebouwde. Dus een optische S/P-DIF uitgang is niet zo gek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is voor mensen die een hc-set kopen juist wel een vreemde stap. HC-sets zijn er voor de handigheid (alles in een) en staan bekend om hun beperkte (aansluit)mogelijkheden. Het is voor een fabrikant dus een extra kost, met een verkooppunt die voor de doelgroep onnodig is of zelfs niet te begrijpen is. Mensen die bezig zijn met meerdere versterkers etc. zullen gewoon een receiver kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar een link met bewijs en ik ben gelijk om.

Antwoorden (1)

Een ingang is voor inkomend geluid, bijvoorbeeld een CD-speler. Een uitgang is voor uitgaand geluid, bijvoorbeeld voor naar een PC(voor opnames) of een andere versterker.

Toegevoegd na 4 minuten:
In de praktijk zullen 9/10 mensen alleen de ingang gebruiken en de uitgang links laten liggen.