Mag je nog een korting vragen bij de mediamarkt na het gebruik van de goedkoopste garantie ? ( zie extra uitleg )

Ik ben van plan een paar beats by dr dre studio`s te halen .
deze zijn 299 bij de mediamarkt, maar bij de bcc 229. mediamarkt heeft een goedkoopste garantie dus kan ik ze voor 229 daar ophalen.
ik was laatst in deze winkel om ze te kopen toen zag ik een bord staan waarop staat de je tegen in levering van elke soort koptelefoon 75 euro korting krijgt op een paar beats by dr dre studio.
nu is mijn vraag of ik ook nog gebruik mag maken van deze actie nadat ik heb gezegd dat ze bij de bcc 229 euro zijn ?
dan moet ik dus ( 229 - 75 = 154) nog 154 euro betalen.

mijn vraag is dus mag ik dit doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Het beste antwoord

Duidelijk is dat MediaMarkt met dit soort 'acties' (en daarmee bedoel ik die 75 euro korting bij inlevering van een koptelefoon) in feite de boel in de maling neemt: het lijkt weliswaar een aantrekkelijke aanbieding, maar ondanks de korting betaal je ongeveer evenveel als je in andere winkels (ca. 224 euro). Bovendien ben je je koptelefoon kwijt.

MediaMarkt past die truc vaker toe: er wordt geadverteerd met een hoge korting, maar ondertussen hebben ze de prijs van het product fors verhoogd.

Jouw vraag luidt: wordt die 75 euro korting van de laagste prijs afgetrokken? Dat hangt ervan af of er voorwaarden aan die korting zijn verbonden (die overigens wel bij de aanbieding vermeld moeten worden).

Als er op een bord vermeld is:
'75 euro korting bij inlevering van een koptelefoon. U betaalt dus geen 299 euro maar slechts 224 euro'
dan is duidelijk dat die korting uitsluitend verleend wordt op het aankoopbedrag van 299 euro. Staat zo'n vermelding (of: 'Lees de actievoorwaarden') er niet, dan vind ik dat het aankoopbedrag inderdaad 154 euro zou moeten zijn.

In de voorwaarden staat immers over de laagste prijs garantie:
'5.3 Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant'.

Nergens staat vermeld dat andere kortingsacties dan komen te vervallen.

Ik zou in elk geval eerst foto's maken van de prijs én van het bord waarop de '75 euro retour' wordt aangeboden. Daarna laat je de verkoper zien dat het product bij BCC 229 euro kost en zodra hij dat heeft bevestigd wijs je hem op de inruilactie.

MediaMarkt is niet aangesloten bij een geschillencommissie (behalve voor online aankopen met Thuiswinkel certificaat). Dus om je gelijk te krijgen zul je naar de rechter moeten stappen. Eventueel kun je ook via fora (zoals Kassa en Tros Radar) en de Consumentenbond aandacht vragen voor de zaak. Ook kun je een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor het antwoord!
er staat niks bij de actie vermeld er stond vraag naar de voorwaarden, Toen ik dit deed wist niemand het.

Andere antwoorden (1)

Ja, je mag altijd afdingen ( korting vragen ), ongeacht wat u er bij krijgt geleverd of de aanschafprijs.
Immers nee heeft u, en ja kunt u krijgen.
Doch de term goedkoopste garantie komt vreemd over, immers garantie is wettelijk bepaald.

zie ook;
Geeft de fabrikant of de verkoper garantie?
Dan is dat iets extra's.
Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet al hebt.
Geeft de fabrikant of verkoper garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de fabrikant of verkoper dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft.
Meestal krijgt u deze extra garantie van de fabrikant.

Let op

U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten.
De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie.
Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt.
Dat mag.
Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper.
Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt.
Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt.
Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem?
Dan kan hij uw verzoek afwijzen.
Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen.
Hebt u een klacht over een product?
Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt.
Dan bent u in ieder geval op tijd.

Bijgekochte garantie

Soms kunt u bij een product garantie kopen.
Dit lijkt handig, maar het is meestal niet nodig.
U hebt namelijk volgens de wet recht op een goed product,
ook als u geen garantie hebt bijgekocht.
Het kan wel handig zijn om garantie bij te kopen als u meer krijgt dan uw rechten uit de wet.

Tip

Wilt u garantie bijkopen?
Lees dan eerst de voorwaarden van die garantie goed na.
En kijk wat het u meer biedt dan de wettelijke rechten die u al hebt.
Uiteindelijk is het natuurlijk uw eigen beslissing om garantie bij te kopen of niet.

http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie?cookie=ja.13740338366731406916673