hoe werkt de Behringer UMX490?

ik heb al een tijdje een midi-keyboard. ik produceer met ableton live. als ik mijn keyboard aansluit op de computer, werkt het prima. alleen heb ik een paar vragen:
1. als ik een toets indruk hoor ik, misschien een halve seconde later, pas de toon. Oftewel: latency, hoe kan ik dat voorkomen?
2. er zitten diverse effecten op mijn keyboard, maar die werken niet. als ik eraan draai gebeurt er niets. hoe kan dat?
3. wat betekent de "assign toets?
4. wat betekent de "user memory" toets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1. http://www.bt-studio.nl/opnemen/vertraging-in-geluid/
2. Effecten zullen ook in je virtueel instrument (welke d.m.v. midi wordt aangestuurt) moeten zitten.
http://www.bt-studio.nl/plug-ins/virtueel-instrumenten/
3. Met assign kun je aan toetsen een functie toewijzen.
4. Hier kun je instellingen onder opslaan en oproepen.
(r.t.f.m.: http://www.behringer.com/assets/UMX490_UMX610_M_NL.pdf)

Het beste antwoord

Die vertraging lijkt mij niet normaal, er moet ergens iets in het geheugen blijven hangen zijn, als u niet weet wat waar bediend is kan u misschien beter een reset uitvoeren door de beide Octave-shift toetsen in te drukken.
In het slechtste geval een Factory reset doen.

Assign betekend "Toekennen aan"
User Memory is het "Gebruikers geheugen" waar u zelf de instellingen kunt opslaan welke na uitschakelen terug opgeroepen kunnen worden.

Ik heb in bijlage de user manual meegegeven in het Nederlands, daar staat alles beschreven.