Huidige speakers uitbreiden met bluetooth, hoe doe ik dit juist?

Ik heb op internet een kastje van logitech gezien: http://www.logitech.com/nl-nl/product/wireless-speaker-adapter
Ik wil het dus graag vanaf mijn iphone ipad laptop en macbook kunnen afspelen, maar ik zit volgens mij met de volgende probleempjes;

1. De boxen moeten en mijn radio afspelen, en vanaf mijn andere apparaten. Ik bedoel dan niet tegelijker tijd, maar dat ik niet steeds of het apparaatje, of mijn radio er op moet aansluiten. Ik wil niet of of. Het moet beide mogelijk zijn.

2. De aansluiting waarmee de boxen moeten worden aangesloten zijn ''anders dan ik ken?'' volgens mij heet deze aansluiting digital optical audio out? Of? In iedergeval, deze gaan volgens mij niet in dat apparaatje passen? Verder zit er op een ander deel van mijn radio weer wel een tupac aansluiting. Ik zal proberen mijn radio/cd set van Sony op te zoeken, dan zet ik deze er later bij!

Zijn er eventueel digital optical audio out>tupac adapters?
Ik zal een foto van de aansluiting bijvoegen.

Zie ik nog iets over het hoofd?

Erg bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Je sluit het Logitech kastje aan op een willekeurige lijningang (tulp) van je versterker. ( behalve de phono ingang). Op het moment dat je deze wilt gebruiken selecteer je op je versterker de ingang, met de bronkeuze, waarop je het Logitech kastje hebt aangesloten.
Je speakeraansluitingen hebben hier verder niets mee te maken.

Johan van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je dient het Logitech kastje op de versterker aan te sluiten. Daar waar ook de speakers op zijn aangesloten. Meestal is dit een receiver, oftewel er is ook een radio bij geïntegreerd. Op een versterker kan je als het goed is als een ingang selecteren (source). Johan van Kieskeurig.nl