Kan ik geld terug krijgen van een spitter die mijn telefoon kapot gemaakt heeft?

ik heb op 5 april 2013 op marktplaats 6 spitters besteld.
ze kosten 1 euro per stuk + 54 verzend kosten + 50 Paypal kosten.

ik kreeg ze op 8 april binnen, alles leek goed te werken
maar vervolgens een paar dagen later ( 13 april ) bleef bij één van de spitters de onderkant vast zitten in mijn telefoon.

het is onmogelijk om het deeltje eruit te halen.
en daardoor staat het geluid de hele tijd op media volumen.

en kan ik dus niet meer bellen en muziek luisteren.

daardoor heb ik een nieuwe telefoon nodig,
maar kan ik geld van de verkoper van de spitter terug vragen?
en zo ja, hoeveel?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou vragen naar tips om dat ding te verwijderen. Daar moet echt wel iets voor zijn hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De splitters kosten 6 euro en jij hebt 105,-€ voor verzending en PayPal betaald?

Het beste antwoord

Ik ben bang dat je niets terug gaat krijgen. Als het een bedrijf was geweest, dan had je nog een kans gehad. Maar aangezien het marktplaats is acht ik die kans ook klein.

Probeer met een beetje lijm het afgebroken deel aan een stevig iets te lijmen en zo het deel te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je het groots wilt aanpakken (juridisch) dan zal het lastig zijn om aan te tonen of de eventuele schade te wijten is aan de splitter, de telefoon of onkundig gebruik.
"onmogelijk" is bovendien misschien iets te absoluut gesteld. Ga er eens mee naar een deskundige op het gebied van telefoonreparaties.