Als mijn muziekinstallatie op standby staat, produceert deze een hoge piep, hoe kan dit verholpen worden?

Deze hoge piep komt niet vanuit de boxen, maar vanuit het kastje die de boxen aanstuurt. Wanneer het muziek afspeelt, heb ik er geen last van. De muziekinstallatie staat op mijn kamer, dus 's nachts is het best irritant. Het betreft een Philips DCM3020 Microsystem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transformator in microsysteem piept. Stekker er uit of laten repareren.

Antwoorden (1)

Dat klinkt als een weerstand probleempje. Probeer je kabels zo goed mogelijk te scheiden van de speakers. Als deze te dicht langs elkaar liggen grote kans op storingen. Als je tulpstekkers hebt kun je ze proberen te draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat heeft een weerstand probleem met de kabels te maken?
Als stroom kabels een storing zouden veroorzaken zou het een brom (50Hz) zijn en geen piep.