TV (geluid)ersterker ruist en geeft geen geluid. Wat te doen?

Sennheiser Set 50 TV. Heb aangesloten zoals in gebruiksaanwijzing maar hij werkt niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
2K

Het beste antwoord

Ruis is ook geluid. (beter ruis dan helemaal niks)

Het zou wel eens aan de tv waar ie op aangesloten zit.
Weet je zeker dat daar een signaal uit komt?
Als je die signaalstekker eruit trekt, hoor je dat dan kraken in de koptelefoon? En wat als je de stekker aanraakt? (dat kan je normaal gesproken ook horen)

Je kan hem ook ergens anders op aansluiten, bijvoorbeeld op een telefoon, mp3, radio of iets anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit werkt met een Infrarood verbinding. Het zou dus kunnen dat de zender en ontvanger elkaar niet "zien".
Om te beginnen richt u de zender en ontvanger op elkaar want uw toestel zoekt automatisch de frequentie waarop de verbinding optimaal is.
U kan daarvoor het volume van uw TV best zo hoog mogelijk zetten en op uw koptelefoon regelen tot het gewenste niveau.
Dat is net als met de afstandsbediening van uw TV, tussen zender en ontvanger mogen er zich geen obstakels bevinden.
Natuurlijk mag u niet vergeten om de voeding van het zend station aan te sluiten !
Als u aan al deze voorwaarden voldaan heeft en nog geen geluid hoort dan is er iets mis en kan u die beter omruilen.