Waarom zou ik een surround sound ps3 headset nemen in plaats van een stereo headset?

Ik wil graag een betere ps3 headset dan mijn gioteck oortje. Ik ben bereid om ongeveer 100 euro er voor neer te leggen. Ik hoor van vrienden van mij dat als ik fijn wil gamen echt een goede surround sound gaming headset nodig heb. Ik heb zelf nog nooit een echte gaming headset gebruikt en weet dus ook niet wat nou voor mij de reden moet zijn om een veel duurdere surround sound gaming headset te kopen in plaats van de goedkopere. Ik weet dat je met surround sound alles om je heen kan horen en met stereo slechts links en rechts. Ik zat zelf te denken aan de sony 7.1 surround sound headset, maar ik twijfel of ik die echt wel moet halen. Ik ben 14 jaar en heb geen vaste baan. Dus heb ik geen sterk inkomen om dit even te betalen. Had ik dat wel dan had ik deze vraag niet gesteld. Dus: Waarom persé surround in plaats van stereo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Het beste antwoord

Ik ben zelf qua headsets erg precies over wat ik wil....
Ik wilde ook graag een 7.1 headset kopen maar eigenlijk zijn die dingen overpriced en je hebt er geen voordeel van:
http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA
Luister dat eens met een gewone stereo headset.
Dan hoor je ook gewoon alle hoeken waar hij is.
Bij 7.1 zijn allen de extra features leuk maar meer dan dat niet

Toen ik de sennheiser 360 g4me (stereo) tegen de razer tiamat 7.1 (surround sound) had hoor je bijna geen verschil. Het gaat eerder om de qualiteit van de headset dan de 7 speakers die erin zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb zelf ook een surround headset en deze zijn gewoon zeer aangenaam om mee te gamen. Je beleeft je precies echt in het slagveld.

Natuurlijk kan het zijn dat jij stereo prettiger vindt. Daarom raad ik je aan om in de winkel te vragen of je de headsets eens mag uittesten.