Hoe sluit ik de microfoon aan op de line ingang achter mijn pc?

Beste,
ik heb onlangs een headset aangeschaft om erna achter te komen dat mijn microfoon ingang (rode aan de voorkant) stuk is. Het doet het gewoon helemaal niet en ik denk dat dat een gevolg is van te ruw en teveel inpluggen van de microfoon. Afijn, het probleem is nu dat ik geen andere ingang heb om mijn microfoon in te doen thus te gebruiken. Ik dacht omdat ik achter mijn pc veel ingangen heb, misschien 1 wel kan gebruiken voor mijn microfoon. Bijv de blauwe line in ingang. Het probleem is dat ik niet weet hoe, weet iemand misschien hoe dit moet en of dit mogelijk is?

Met vriendelijke groet, Hicham.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een microfoon voorversterker kunnen aanschaffen om hem op de line ingang te kunnen aansluiten.
Maar denk dat nieuwe ingang voor de voorkant goedkoper is.

Antwoorden (1)

Met behulp van een aankoppelingsstuk of adapter zal dit wel moeten lukken.

Dit is mogelijk omdat het line-in betreft en niet line-out. Nuance, maar denk eens na waarom. ;)