Hoe krijg ik een mobiele 14V bron?

Ik heb een stereo setje opengebroken en daar vond ik een travo met de tekst in 220 ac out 14v 1,2mAh in. ik wil dit setje mobiel maken. Kan dit dmv een 14V batterij en waar vind/ hoe maak ik die in godesnaam?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een transformator (wisselspanning) met de vermelding 1,2 mAh kan niet.
Dat is een vermelding voor accu's, dus gelijkspanning.
Daarbij is 1,2 mAh helemaal niks. Dat wil zeggen dat u bv 1 uur lang 1,2 mA = 0,0012 A kunt hebben, een simpele LED gebruikt meer stroom (20 mA = 0,020 A)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry m moet weg

Het beste antwoord

Als je transfo 14V geeft heb je na gelijkrichting 18V. En voor een goede werking heb je dus 18V nodig. Een mogelijkheid is 3 stuks 6V loodaccu's te gebruiken. En waarom geen zonnepaneel als je het overdag gebruikt?

Toegevoegd na 2 uur:
Nog een zonnepaneel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan dat met een zonnepaneel?! En hoe duur zou dat zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleine zonnepanelen moetje vinden rond de 4€ per Watt. Jij gaat (geschat) 20W nodig hebben. Reken dus 80€ + eventuele omvormer.
Je gaat even google moeten afschuimen om een leverancier te vinden. Bestellen in CN kan goedkoper zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is al een goede basis.
http://www.dealextreme.com/p/solar-power-panel-110-95mm-6v-200ma-18168?item=72

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan met een batterij, evt zelfs met 12 V, die Amperage moet je wel ongever aanhouden. Is geen standaard batterij. Hier maar eens proberen:

http://www.battrex.nl/catalogue/?MCATID=64

PS Kan wel best zo duur zijn dat je beter een nieuw setje kan kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zou wel kunnen met een accu van 12 volt, maar kijk eerst goed of de 14V 1,2 mAh, wel DC ofwel gelijkspanning is.
Het is namelijk altijd zo dat uit een trafo AC in ook AC uit gaat en dat die wisselspanning dus in het apparaat word gelijkgericht naar een 12 V gelijkspanning.

Dit betekend dat als je het stereo setje mobiel wilt maken je de accu of het batterij pack aan moet sluiten na de gelijk richt cel of diodes.