Is het erg als er tonen afgespeeld worden die de koptelefoon niet aan kan?

Mijn koptelefoon is bijv. 20-23000 hz is het erg als er dan bijv tonen van 10 hz of 25000 hz weergegeven worden. Ze komen dan niet uit de koptelefoon, maar het signaal zal er wel zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Je zult deze tonen niet horen.
Je kop(hoofd)telefoon zal ze ook niet kunnen reproduceren.
Echter, als je ze voedt met zo'n signaal en deze is hard genoeg kan je hoofdtelefoon wel beschadigd raken.
(Deze zal dan n.l. alleen warmte produceren)
De meeste bronnen (als ze het kunnen) produceren echter heel zwak of kortstondig dit soort signalen.
Tijdens geluidsbewerking b.v. hoef je dus geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is niet erg want die tonen kun je toch niet horen. Wij kunnen ongeveer van 20 hz tot 20 khz horen, dus dat is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ben het met voorgaande antwoord eens van 20/20.000 Hz wat in het gehoor bereik ligt. Ik ben wel erg benieuwd naar wat voor muziek/geluid je luistert wat buiten deze frequentie ligt? Dit zijn studio opname's die dit bereik beslaan en worden daarna gefilterd tot 20/20.000 ongeveer en dan heb je nog bovenmatige kwaliteit. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was geen muziek aan het luisteren maar aan het bewerken en ik heb net een nieuw koptelefoon dus.
nee dat is niet erg. in de klas van de middelbare school heeft onze biologieleeraar een test gedaan met een toongenerator. Daarbij viel op dat er geen leerling was die tonen kon waarnemen boven de 17000 hertz.