Ik krijg geen geluid van mijn tv naar versterker over HDMI met ARC. Wie kan me helpen?

Ik heb een Philips 37-PFL7606H televisie met CI+ (UPC) en een Pioneer VSX-S500 versterker. Nu wil ik graag het geluid van mijn TV over de versterker laten lopen via HDMI met ARC. Beide apparaten ondersteunen dat, maar op een of andere manier lukt het me niet om geluid te krijgen over de versterker.

Ik heb een HDMI kabel lopen tussen de HDMI1 van de TV en de "out" van de versterker. Bij beide apparaten heb ik ARC over HDMI aangezet en de versterker op de juiste input gezet. Daarnaast heb ik ook de andere poorten van beide apparaten geprobeerd zonder succes.

Momenteel gebruik ik een workaround via de koptelefoonaansluiting van de TV, maar dit is natuurlijk verre van ideaal. Wie heeft er nog tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
8.4K

Antwoorden (3)

HDMI op de tv is een ingang en geen uitgang.
Zitten er geen audio (rood witte ) tulp aansluitingen op de tv?

Toegevoegd na 16 minuten:
ARC wordt momenteel alleen ondersteund door de laatste HDMI 1.4 en 1.4a uitvoering en zal dus ook op oudere machines met een HDMI aansluiting niet werken. Deze functie bied wel erg veel leuke mogelijkheden, maar nog lang niet alle apparatuur kan hiermee overweg. Zelfs sommige nieuwe apparatuur weet hier nog niet goed mee om te gaan omdat er veel merken zijn die dit uitbrengen en natuurlijk net even anders met dit signaal om willen gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HDMI met ARC is zowel in- als uitgang. Het zou in theorie moeten werken,maar het werkt helaas (nog) niet :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb er specifiek nieuwe hdmi 1.4 kabel voor gekocht, maar wellicht dat de communicatie niet goed verloopt idd...
Zit er niet een spdif aansluiting op de tv? Die kun je weer aansluiten op de versterker! Dan heb je in ieder geval je audio digitaal en, afhankelijk van de zender, ook dolby surround! Ik begrijp dat je de decoder van de tv gebruikt? Dus check ook de instellingen van de tv, dat ie de spdif output gebruikt en uncompressed het signaal er uit stuurt!
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in het menu van je tv de speakers uitzetten en hoppa dan heb je je geluid via je boxen. werkt dat niet probeer de hdmi2 op je tv.