Wat is het verschil tussen studio-monitor en een dj-monitor?

En ik wil geen antwoord van: 'studio-monitor kan je beter geluid opnemen en dj-monitoren zijn speciaal gemaakt voor dj'en....'

Toegevoegd na 57 seconden:
of zijn ze niet zo verschillend van elkaar.

Toegevoegd na 14 minuten:
De prijzen algemeen verschillen i.i.g. wel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Het beste antwoord

in je vraag geef je zelf al het antwoord .
Maar : Bij een studio monitor kan jij muziek afspelen en geluiden afspelen die van jou pc , mac of iets komen waarvan jij iets geproduceerd hebt .

een dj monitor is echter wel het beste voor het inmixen en beluisteren van jou dj activiteiten .
Wat je hier vooral hoort is hoe je het in een discotheek of evenement zou horen .

een studio is puur voor de kwaliteit en de super zuivere klanken .

Mocht je toch een van deze willen kopen ga dan voor pioneer want ze zijn super goed maar hier betaal je ook voor .

en vergeet niet : Goedkoop is duurkoop !!!

Toegevoegd na 6 minuten:
waar wil je het voor gaan gebruiken dan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoofdzaak in klank studiomonitors zijn recht qua klank en frequentie bereik en gewone monitors niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een studio monitor heeft een zo,n eerlijk mogelijk klankbeeld van bas tot hoge tonen dit brengt met zich mee dat het rendement over het algemeen laag is dus veel vermogen erin stoppen maar geen hoge geluidsdruk.Een dj monitor heeft als eigenschap relatief meer bas en midden tonen t.o.v de hoge tonen om het geluid overeind te houden in herrie achtige omgevingen. Het rendement moet hoog zijn om meer geluidsdruk te kunnen maken. De geluidskwaliteit van zo,n monitor is dus niet zo mooi als een studio type je moet het meer zien als een instrument voor de dj.