Hoe moet ik mijn subwoofer aansluiten?

Ik ben sinds een tijd in het bezit van de Behringer truth B1031A [url=http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/behringer-truth-b1031a-actieve-studio-monitor-set-van-2/product-details.html]Link[/url]

Ik zou hier graag wat extra bass bij hebben en kwam na wat zoeken bij de Skytec SMWA18 uit: [url=http://www.maxiaxi.com/skytec-1000w-18-actieve-pa-subwoofer-smwa18]Link[/url]
Ik heb echter geen flauw idee of het mogelijk is om dit goed op elkaar aan te sluiten. Beiden zijn actieve boxen. In mijn beleving zou ik de subwoofer aan kunnen sluiten op mijn pc met een Jack 3.5 -> XLR male, en dan de speakers aansluiten vanaf de subwoofer met een XLR Female -> 2x XLR male. Is het mogelijk deze constructie te realiseren?

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.maxiaxi.com/skytec-1000w-18-actieve-pa-subwoofer-smwa18 , http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/behringer-truth-b1031a-actieve-studio-monitor-set-van-2/product-details.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (1)

Stereo Jack 3.5 links (of recht) -> XLR male > Subwoofer > XLR female -> RCA > 1 van de Behringer.
Jack 3.5 rechts (of links) -> RCA > naar ander behringer.
Let wel dat je de XLR ongebalanceerd aansluit.
(Pc uitgang is ongebalanceerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet ik dan voor die 2jack's een splitter gebruiken? En het komt er dus in feite opneer dat 1 van die jack's door de subwoofer gaan en de andere direct naar me topkast? zou je nog wat gedetaileerder kunnen beschrijven plz :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5 Jack (Stereo) vanuit je PC.
Massa en 1 kanaal (links of rechts) naar een RCA van je behringer. (Dat is 1 kant van stereo)
Ander kanaal van 3.5 jack en massa naar een XLR male.
(Massa aan pin 1 en 3 kanaal aan pin 2) naar de Sub.
Van de sub kun je met een XLR female naar RCA.
(Ook hier weer massa 1 en 3 en + aan 2 van de XLR)
Dus ja. 1 kanaal gaat naar de sub (is ook mono) en dan naar top, ander gaat direct naar de top. Wat je ook kan doen (maar hangt van je geluidkaart af) is je geluid (als je het kan regelen) zowel naar front als LFE sturen.
En dan de sub aan de LFE aansluiten.