Hoe krijg ik mijn in-ears goed in mijn oren?

Ik heb sinds gisteren Sennheiser CX 400 II in-ears. Ik ben 12 jaar oud en heb dus kleine oren. Als ik dan de kleinste silicone dopjes op de oortjes doe blijven ze goed zitten. Maar het geluid is niet erg mooi. Bijna geen bass. Als ik er hard op druk heb ik wel een erg mooi geluid met veel bass. Hoe zorg ik nou dat ik dat effect ook heb zonder dat ik steeds moet drukken op die oortjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
5.7K

Het beste antwoord

Je moet niet de kleinste siliconen-dopjes gebruiken, die sluiten kennelijk bij jou niet goed af.
Probeer de grotere dopjes, als ze de gehele gehoorgang afsluiten dan blijven de oortjes ook beter zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zul je altijd blijven houden, hoe dichter bij je oren, hoe beter de bas.
Dus;
Zo ver mogelijk in-ears in je oren doen. Gewoon wachten tot je oren wat groter zijn (zullen niet heelveel groeien)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het basgeluid is pas optimaal als er geen geluid langs de siliconen-dopjes weg kan lekken.
De afstand is niet echt van belang.
Je kan een aparte set silicone tips kopen bij verschillende elektronica winkels. Als ik jou was zou ik er misschien eentje zoeken met triple flange, want die zitten beter in je oor en ze blokkeren meer geluid. Als je liever geen triple flange wilt kun je ook betere single flange tips kopen. Op de meeste fora's prefereren ze de Sony Hybrid ear tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken muzikanten die ze met tape vastplakken aan het oor. Beetje primitief, maar misschien een oplossing?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf ook de Sennheiser met hetzelfde probleem, ik zelf draai ze van achter naar voren totdat ze blijven zitten. Heb 7 setjes oordopjes, en 3 dj-sets. PROBEER ZE NOG OM TE RUILEN! "Past niet, dus als blije klant van Sennheiser wil ik graag een ander product" Ook al is het van sinterklaas of whatever... Bel Sennheiser zelf, anders degene waar het vandaan komt. Wedden dat je iets krijgt wat wél goed geluid heeft en je oren niet sloopt? Sennheiser is echt wel 1 van de betere merken hoor, maar NuMark ben je het 10 dubbele voor kwijt ( mijn DJ phones zijn € 400+ )
Good luck en inruilen die handel!
Groeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oordopjes zijn hygiene producten die niet geruild mogen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is absoluut waar, maar er geen reden voor de leverancier om dit om deze reden niet retour te nemen.
Mocht dit product een half jaar oud zijn, dan gaan zulke beredeneringen gelden "wat absoluut terecht is overigens" want ik zit zelf ook niet te wachten of oorsmeer van anderen... feit blijft wel, garantie voor een product wat niet aan de verwachting voldoet valt onder de wet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wow:
Als een product aan iemand verkocht is waarvan de verkoper zou en moet weten dat het product niet geschikt is voor de koper (als die aangegeven heeft het voor hemzelf te willen gebruiken), dan maakt het niet uit of het een hygiene product is of niet. Want de verkoper is dan namelijk in gebreke gebleven. Wellicht kan het dan niet meer opnieuw verkocht worden omdat het een hygiene product is, maar dat is een probleem van de verkoper en niet van de koper. Zover de theorie. Om echter je gelijk te halen: tja... Je recht halen is eigenlijk onbetaalbaar. Dus je bent _toch_ afhankelijk van de meewerkendheid van de verkoper.
Je kunt proberen er wat spuug op te doen, bij mij helpt dat. Even likken en je schuiven er makkelijk in. Weet precies wat je bedoeld met dat gebrek aan bass.

Eventueel kun je de dunste traagschuim hulsjes gebruiken met een gaatjes in het midden, die willen ook wel eens soelaas bieden. Even informeren in een speciaalzaak.