hoe kan ik het laten gebeuren dat het geluid van mijn tv uit boxen komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
50.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leg meer uit over je situatie, heb je een decoder kastje, zo ja met welke aansluitingen. Welke tv heb je met welke in/uitgangen? Boxen? actief/passief met versterker?

Antwoorden (5)

Dan zul je een aansluiting voor externe boxen moeten hebben op je tv en ze daar aansluiten.
Of je moet je radio kunnen aansluiten op je tv en dan het geluid via je radio naar de boxen laten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus externe speakers? Dit kan mede door een geluidsset via indien HD met een optische kabel danwel HDMI, maar je kunt ook gewoon met de rood-wit tulp doorsturen naar de desbetreffende speakers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eenvoudigst is zoals bij je computer, een los speakersetje met een mini-jack in de koptelefoonaansluiting. Het mooiste geluid krijg je echter pas als je alles via een home-cinema installatie laat lopen, en dan liefst een HD decoder er voor. Niet alleen het beeld in HD is mooier, maar het geluid ook.
jc54
12 jaar geleden
Er zijn 4 verschillende manieren om dat te doen, het is afhankelijk van de TV die je hebt.

- Met een moderne TV en geluidsinstallatie kun je met de HDMI-aansluiting een verbinding maken, maar als één van beide (of allebei) die niet hebben blijven de volgende mogelijkheden over:

- Als de TV uitgangen met cinch (tulp) aansluitingen heeft dan verbind je de witte en rode met een aux-ingang van de versterker. Let wel op: de TV kan ook INGANGEN op aux hebben, vaak aan de voorkant van de TV, deze werken NIET als uitgang.

- Als de TV een scart-aansluiting over heeft dan kun je er een scart-adapter inprikken en daar de cinch pluggen naar de aux-ingang van de versterker insteken, schakelaar op OUT schakelen. Zo'n verloop staat hieronder afgebeeld en is voor een paar euro verkrijgbaar.

- De laatste mogelijkheid is een verloopsnoertje van mini-jack (3,5mm) naar cinch tussen de koptelefoonuitgang van de TV naar de aux-ingang van de versterker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super compleet antwoord ! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Met een moderne TV en geluidsinstallatie kun je met de HDMI-aansluiting een verbinding maken, maar als één van beide (of allebei) die niet hebben.... Dat kan alleen als het TV signaal uit een (HDMI)decoder komt en de geluidsinstallatie zowel een HDMI in als uitgang heeft. Want een HDMI uit op een tv heb ik nog nooit gezien(mag ook niet vanwege de beveiliging)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weeral wat bijgeleerd !
ik heb een kleine sterio keten en via een specale kabel die je dan gewoon in u tv stopt als je tv over een ingang beschikt waar rood wit en geel op staat is het gewoon eenvoudig. een sterio keten waar je op staat aux kijk op de foto
Plaatje bij antwoord