Hoe heet zo'n tussensnoertje om een koptelefoon aan te sluiten?

Om een koptelefoon bij een keyboard aan te sluiten heb je een soort tussensnoertje nodig? Hoe heet dat en kan je dat kopen en voor hoeveel? Of kan je gewoon een koptelefoon kopen die je zo in een keyboard kan stoppeN?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
6.5K

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat je een 'jack 3.5 female naar 6.3 male' adapter nodig hebt. Aan je koptelefoon zit meestal 3.5 male, in je keyboard een 6.3 ingang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hiervoor heb je een gewone jack-jack kabel voor nodig . Mocht de ingang groter zijn ,dan een verloopstukje er bij kopen. Totale kosten hoogstens Euro 7 . De ene kant in de keyboard ,andere kant in de line-in.Maak er een midi variant van ,mooiere resultaten.

Groet: Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt sowieso geen snoer nodig, en je hebt gewoon koptelefoons met grote jackpluggen die je direct in je keyboard kan pluggen. Je kan ook gewoon je iPod oordopjes bijv. aansluiten als je een jackplug converter koopt zoals bovenstaand antwoord ook al aangaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de betere (en soms zelfs ook bij goedkope) koptelefoons zit tegenwoordig al het verloopstekkertje van 6,3 mm naar 3,5 mm stereo jack bij de aankoop inbegrepen.

Dat is dus het verloopje op de afbeelding bij het antwoord van MrTomaat hierboven.

Let bij het kopen van een koptelefoon niet alleen op de geluidskwaliteit maar ook op het draagcomfort.

In grotere winkels zoals bv. Mediamarkt hangen verschillende demo-modellen.
Zet ze eens op en houd ze dan een paar minuten op.
Je voelt dan gauw genoeg of ze voor jou prettig zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja niks zo irritant als een koptelefoon die na 10 minuten gaat knellen aan je oorranden, ik heb het liefst hele grote schelpen die helemaal over je oor vallen.