Hoe moet ik precies een subwoofer en versterker aansluiten op mijn radio in mijn auto?

Het gaat om een renault twingo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
40.4K

Antwoorden (2)

begin met een dikke plus kabel vanaf je accu door de auto te leggen naar de kofferbak, dit voor de stroomtoevoer voor je versterker. (belangrijk een juiste zekering ertussen)
de min van je versterker maak je door een net zo dikke kabel aan een massa te leggen (makelijk idee is om de gordelhouder los te bouten en daar een kabeloog onder vast te maken.
achter je radio heb je tulp aansluitingen deze moeten naar je versterker, ook een remote kabeltje moet je achter de radio vinden, deze moet eveneens naar je versterker.
het aansluiten van je versterker is nu gereed
tussen je versterker en subwoofer plaats je speaker kabeltjes.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik ben hier echt helemaal nieuw in dus ik vraag nog even wat meer hoor haha. Wat voor kabels moet ik hiervoor gebruiken, waar kan ik die kopen? Kan ik die gewoon een soort van vast maken aan mijn accu? en hoe moet ik die naar mijn achterbak krijgen vanaf onder mijn motorkap? en hoe moet ik een zekering ertussen bouwen? Staat op de versterker waar de -, + en remote in moet? wat doet de remote precies? Tussen de versterker en sub moet het wel lukken dan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij bijvoorbeeld de mediamarkt hebben ze complete kabelsets, hier zit alles in wat je moet hebben, ook bij een auto materialen zaak of auto hifi zaak zul je deze vinden.
Op de meeste versterkers staat inderdaad op waar je wat moet aansluiten,
bij een renault twingo weet ik niet hoe je vanuit de motorruimte naar binnen kan, soms zitten er nog lege doorvoer rubbers naar een al liggende kabelboom, echter heb ik bij mijn auto een nieuw gat geboord, laat iemand die er mee vanaf weet je anders helpen met aansluiten, kortsluiting zal er zonde zijn en kan voor flinke schade zorgen
In deze filmpje wordt uitgelegd hoe, wat en waar.
Hopelijk is je engels redelijk, als je vragen hebt, stel ze gerust.
Wat niet wordt besproken, is hoe je de subwoofer installeert aan de versterker.

Kijk hiervoor even in je handleiding, of als je wil dat ik die voor je opzoek, stuur dan even een berichtje. (Meestal moet je 'bridgen', dat is een duur woord om van je stereo versterker een mono te maken zodat hij meer kracht heeft.)

Normaal is er ook een knopje aan om te kiezen tussen Hfp/Lfp/Through. Dit wil zeggen High filter pass, Low filter pass , en through is alle geluid doorgeven aan de subwoofer.

Jij moet enkel de lage tonen hebben , dus Low pass filter (lpf) kiezen.

Waarschijnlijk zijn er ook nog knopjes om het volume te regelen, dat kan je best afstellen als hij volledig werkt.

De afbeelding is voor twee subwoofers, normaal is jouw versterker gewoon 1 keer stereo, waarvan je 1 mono maakt.

Succes