Moet ik de bitrate of samplerate wijzigen als ik het BPM van een beat versnel maar toch de kwaliteit wil behouden?

Ik wil namelijk een beat versnellen met een programma genaamd MP3DOCTOR. Nu kan ik hem versnellen maar de kwaliteit wordt wat minder. de bass wordt wat zwaarder merk ik. Kan ik dit aanpassen dmv de sample/bit rate? Die optie is er namelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Ik denk dat de bas wat luider wordt omdat een diepe moeilijk hoorbare bas wat wordt opgekrikt in frequentie en daardoor beter hoorbaar wordt. Het is wel handig om voor de bewerking het geluid in een hoge bitrate om te zetten naar een wave (24 bits)en daarna weer terug te zetten naar een mp3 met een hoge bitrate, dan zal het geluid niet merkbaar teruglopen in kwaliteit door het bewerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

uuh, als er een functie "keylock" moet je die gebruiken