Ik heb een nieuw aquarium gekocht; kan ik wat verbeteren?

Hoi allemaal,
Ik heb vanmiddag een nieuw aquarium gekocht! Hij is 60/32/32 cm lang. Zit een filter/pompje, lamp en verwarming. ( heb ik op 19 graden staan. Ik heb er 3 bosjes planten in en huisjes. Ik heb er 1 mannetjes gup in en 2 vrouwtjes. Ze zijn allebei zwanger. Mijn vraag is of het een goed aquarium is en of ik wat kan verbeteren.

Groet Anna

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Zeedieren
1.2K

Antwoorden (3)

De temperatuur voor guppy's moet tss 22 en 24 ° zijn.
3 jaar geleden
De temperatuur een beetje hoger: rond de 22°C, als je een laag donker zand aanbrengt zullen de guppy’s mooier kleuren en zullen ze zich prettiger voelen.
De huisjes vervangen door kienhout, is veel natuurlijker.
Als je later de jongen wilt houden moet je meer beplanting aanbrengen waar ze zich in kunnen verstoppen.
Zie onderstaande afbeelding:
Toegevoegd op 02 februari 2021 13:21: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
De watjes en het verzwarende lood rond de plantjes best eraf halen. De wortels in de boden inplanten. Het kan zijn dat je onderlaag daar niet dik genoeg voor is.