Mijn gup is zwanger en ligt levensloos op de grond en stip is ook weg. Wat nu?

Ik heb 1,5 week geleden 2 vrouwtjes guppy’s gekocht ik had al 1 mannetje. Ze waren allebei zwanger maar de ene ligt zins 1,5 dag op de bodem zonder beweging. Ook is de stip weg of terug naar binnen gegaan ofzo. Ik maak me zorgen want als ik het filter dan beweegt ze helemaal niet. De vinnen aan de zijkant en het mondje bewegen wel maar voor de rest niet. Natuurlijk de kieuwen ook maar staart niet, ook als ik warmer water er in doe zie ik haar maar wat rond zweven.

Wat kan ik het beste doen?

Groet anna

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Zeedieren
2.8K

Antwoorden (1)

Aangezien je al vissen had, neem ik aan dat je alle waardes voor de gup wel goed hebt.

Het enige dat ik weet is dat je de temperatuur een beetje ( max 2 graden ) omhoog zou kunnen zetten om de bevalling te versoepelen.
Maar dat is meestal bij vissen die gezond zijn en moeten gaan bevallen.
Ook is veel schuilplaatsjes hebben en weinig stress belangrijk.
Maar omdat ze niet beweegt vrees ik er een beetje voor om eerlijk te zijn.