Als er dieren zijn die lijken op vissen die op het land kunnen leven met ademhaling met kieuwen, dan heten dit geen vissen.
###
(Bron: ) "Vissen (Pisces) zijn in het water levende gewervelde dieren die in de regel ademhalen met kieuwen. De meeste vissen zijn koudbloedig, maar sommige grotere soorten vertonen warmbloedige trekjes.
###
Echter ... met kieuwen en longen!
Bron: "Een vis die uit het water kan komen en gedurende 6 dagen kan ademen op het land vormt een ernstige bedreiging voor in het wild levende dieren in Australië, zo voorspellen wetenschappers. De agressieve klimmende baars, die zowel longen als kieuwen heeft, werd ontdekt in Noord-Australië. En volgens onderzoekers van de James Cook University zou het bizarre wezen – als het daar gedijt – een ‘grote ramp’ kunnen veroorzaken onder andere Australische dieren. (welingelichtekringen.nl./natuur-en-milieuw/.... )
###
Antwoord
Nee, vissen alleen voorzien van kieuwen om mee te ademen kunnen niet leven op het land.