Kunnen orka's gevaarlijk zijn voor mensen?

Orka's zijn roofdieren en erg efficiënte jagers, zoals je veel in natuurdocumentaires ziet. Maar kunnen deze Killer Whales ook gevaarlijk zijn voor mensen?

3 jaar geleden
in: Zeedieren
12.4K

Antwoorden (2)

Orka's vallen in het wild normaal gesproken geen mensen aan, maar ze hebben wel territoriumdrift. Als er mensen op hun terrein komen zwemmen, dan aarzelen ze niet om die weg te jagen.
Orka’s zijn de gevaarlijkste roofdieren in de zee, maar niet voor mensen. Het is nog nooit voorgekomen dat een wilde orka een mens heeft aangevallen. Helaas zijn gevangen orka’s iets minder lief. Sommige dieren hebben zelfs meerdere verzorgers vermoord. Volgens onderzoekers komt dit vooral door alle stress die gevangen orka’s ervaren.
3 jaar geleden
Rikwolters
3 jaar geleden
Oke. Bedankt voor je reactie.
Wanneer orka's een link gaan leggen met de boot en wat/wie in de vorm van object deze bestuurt en de reden van hun gezamenlijke aanvallen is het verliezen van een familielid door aanvaring als ik het nieuws mag geloven dan is het af te raden met ze te zwemmen. Dat excursies met roofdieren zwemmen er zijn en dat de inkomsten van toerisme lokken in die vorm bestaat snap ik niet daar een roofdier afstand vraagt. Ik snap wel dat inkomsten per land belangrijk zijn.
4 maanden geleden