Grind of zand in mijn aquarium met betta?

Ik heb nu grind maar zou ook wel graag eens iets anders proberen maar wat is nou het beste en hoe doe ik er iets anders in als ik een warmwateraquarium heb zonder toekomstige betta te stressen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Zeedieren
3.4K
TurfGraver
4 jaar geleden
Altijd goed om je eerst goed in te lezen.
https://www.licg.nl/aquariumdieren/betta/#huisvesting

Antwoorden (1)

In plaats van grind kan je heel grof zand gebruiken. Voor de meeste vissen is dat heel acceptabel. Als je denkt aan eventueel Betta Splendens om erbij te hebben moet je vooral rekening houden met wat al in je aquarium zit. Je moet ook een flinke bak hebben (60 - 100 cm) De betta's verblijven vooral boven in het aquarium (daarom dekruit gebruiken i.v.m. temperatuurwisseling), maar zijn ook echte kempvissen.
Betta Splendens kunnen niet samen met : Sluierstaarten, guppy’s, Cichliden en Vuurgarnalen. Deze aquariummaatjes zijn te druk en/of te pro-actief.
Kies voor vissen die niet te nieuwsgierig zijn en met een rustige aard zoals: de Chinese Danio, de Pantsermeerval, het Vuurzalmpje en de Kegelvlekbarbeel.