Klopt het dat de haaien steeds dichter bij de Nederlandse kust komen of is het fake?

Iemand stuurde me een artikel door over dat haaien steeds dichter bij de kust gingen zwemmen en dat er dus steeds meer haaien bij de stranden worden gespot. Ik denk dat het fake is maar ben nu toch nieuwsgierig of dat klopt of niet. Klopt het dat de haaien steeds dichter bij de Nederlandse kust komen of is het fake?
Het ging hier om de witte haai. Artikel: https://www.hetlaatstegeluid.nl/heftig-witte-haaien-dicht-bij-de-kust/

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Zeedieren
2.2K

Antwoorden (2)

Dit zou kloppen:

Volgens Zeehondenopvang Terschelling komen de haaien steeds vaker voor in Nederlandse wateren. “In de jaren zeventig zwommen er veel meer haaien in Noordzee en Waddenzee dan in het tweede decennium van de twintigste eeuw. Het lijkt alsof hij weer terugkomt. Een verklaring zou kunnen zijn dat de langeafstandzwemmers, en haaien zijn dat, hun route hebben verlegd.”
5 jaar geleden
Het bericht is fake, als je nu op de link klikt staat er

Bedankt voor de aandacht, maar dit nieuwsbericht is volkomen nep! Het is zorgvuldig gemaakte onzin voor een sociaal experiment over nepnieuws. Kijk voor meer informatie op www.wijzijndrog.nl
Wil jij je omgeving ook bewust maken van hoe makkelijk het is om nepnieuws te maken? Deel dan dit bericht!
NB: Dit artikel wordt 24 uur na publicatie verwijderd.
:
Overigens zijn haaien, maar dan relatief kleine (circa 1 meter), dieren die inderdaad gewoon in de Noordzee voorkomen.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Van waar de min?
LeonardN
5 jaar geleden
Omdat de vrager al doorhad dat het ging om een bericht waarvan men zegt dat het fake is. Desondanks kan de boodschap erin toch kloppen. Of dat het geval is beantwoord je niet.