Hoe lang is de draagtijd van een dolfiijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
2.7K
SimonV
6 jaar geleden
Ongeveer 12 maanden.

Antwoorden (1)

Gewone dolfijn: Na ongeveer 9 maanden wordt één jong geboren.
Orka: tussen 15 en 18 maanden
Gestreepte dolfijn:12 maanden
Langsnuitdolfijn: 10 maanden
Langbektuimelaar: 12 maanden
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Onbegrijpelijke min: Plus
Wanneer ik google op " draagtijd dolfijn" vind ik meteen deze :
Draagtijd: Orka: 15 – 18 maanden, Gewone dolfijn: 10 – 11 maanden, Gestreepte dolfijn: 12 maanden, Langsnuitdolfijn: 10 maanden, Langbektuimelaar: 12 maanden
SimonV
6 jaar geleden
Ik kom overal 1 jaar tegen. Gewone dolfijn volgens jouw bron ook geen 9 maanden.
Hier staat 350 dagen:
https://www.dierenklinieklemmer.nl/draagtijden/index.html
Erna55
6 jaar geleden
Ik zie nu dat je mogelijk in de draagtijd van de gewone dolfijn een foutje hebt staan.
Wanneer dat de reden tot min was, zou het handig zijn geweest wanneer de "minner " dit benoemd had.
SimonV
6 jaar geleden
Was inderdaad wat slordig. Ik had het antwoord al bij Reacties - Vraag gezet, had hier ook gemoeten.