Waar leven orkas?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
2.7K
Erna55
6 jaar geleden
sommige vragen kun je hier snel via google beantwoord krijgen.
Google eens : orka

Antwoorden (2)

Orka's komen voor in bijna alle wereldzeeën, zowel in de tropen als in gematigde en koude wateren. Vanwege deze kosmopolitische distributie is het lastig een exact beeld van verspreiding en aantallen te krijgen. Orka's lijken vaker voor te komen nabij de kust, en lijken een voorkeur te hebben voor het koude water van de hogere breedtegraden, zowel in het Arctisch als in het Antarctisch gebied, met name het gebied dat globaal ligt tussen de 50e en de 70e breedtegraad.
Over migratie is weinig bekend. Van veel orka's die ieder jaar rond dezelfde tijd op dezelfde plaats worden gezien, is niet bekend waar ze de rest van het jaar zijn.
6 jaar geleden
Die leven in de meeste zeeën zowel in warme als in koude gebieden.
Zie het onderstaande kaartje (de blauwe gebieden) uit Wikipedia.