Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke tropische aquarium vis is een bodemvis die algen eet?

Ik heb last van algen in mijn aquarium en ik wil graag en vis kopen die algen opeet. Ik heb alleen al veel vissen in de middelste en bovenste waterlagen dus koop ik het liefst een bodem vis (die dus algen eet) bestaan dit soort vissen en zoja, welke? PS. Ik heb een 54 liter aquarium.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
2.3K
bamibal
6 jaar geleden
Vissen die algen eten, zorgen er niet voor dat je aquarium schoner wordt. Beter is het om de algvorming te voorkomen. Dat doe je bijvoorbeeld door te kijken naar de waterkwaliteit, belichting, etc.
Z512099
6 jaar geleden
De Borstelneus lijkt me iets voor jou: https://www.aquariumfans.nl/algeneters-top-drie/
Zoals bamibal al zei: algvorming is een teken dat je een en ander moet verbeteren...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er zijn geen bodemvissen die algen eten. Als je algen in je bak hebt, betekent het dat je een tekort aan een bepaalde plantenvoeding hebt. Je moet algen bij de oorzaak aanpakken, geen symptoombestrijding. Op google staat wel welke alg bij welk tekort onstaat. Of kijk eens op het aquaforum
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding