Hoeveel vissen kan je in een aquarium van 54 liter?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
2.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat hangt natuurlijk ook van de vissoort af, een guppy is nu eenmaal wat kleiner dan een
koi-karper
Z512099
6 jaar geleden
Een algemene regel is 1 cm vis per liter, Kardinaal-Tetra’s worden bijv. 5 cm, dus een 10 -tal is te doen....je kan er nog meer houden met een filter.

Antwoorden (1)

Hangt van veel af:
Voor de vissen moet je trouwens ook rekening houden met
- beplanting en schuilplekjes ( die kunnen ook veel ruimte innemen )
- lengte van je bakje ( ik gok op een 60 30 30 bakje dat jij zal hebben )
- heb je voedingsbodem voor je plantjes en grind ( dat is ook weer wat minder plaats voor water )

In de link heb ik een site gezet waar je heel makkelijk je vissoort op terug kan vinden en dan kan je kijken hoe je de vissen het best kan houden. ( groep, harem, solo, paar ) Maar ook hoe groot de bak minimum moet zijn ( en de waterwaarden natuurlijk )

Over het algemeen zijn er regels van 1 cm vis per liter. Of die andere regels die men hierboven al gaf.
Maar dan moet je de volwassen vis rekenen, niet de jongen.
vb een Khulli kan 12 cm worden maar de mijne zijn nog maar 8. Toch reken je dan de volle 12 om je bevolkingsdichtheid te tellen.

Nu weet ik ook wel uit ondervinding dat als je een hele goeie filter hebt en die ook zeer regelmatig ververst... het geen ramp is als je een visje extra hebt zitten.
Toegevoegd op 01 maart 2018 16:45: bron