Wat moet ik doen met een snee in een vis zijn staart?

Gister heb ik heel mijn aquarium verschoont( natuurlijk heb ik niet al het water ververst, maar een deel daarvan). En Ik wilde mijn vissen even in een apart bakje doen, zodat zij niet gestrest werden van mijn hand in de bak. Dus ik heb zo’n visnetje gepakt die je bij veel winkels kan kopen, en hiermee probeerden ik ze voorzichtig te pakken. Maar de laatste vis is uit het visnetje gesprongen en kwam dus op de tafel terecht. Ik heb hem geprobeerd zo min mogelijk aan te raken en hem voorzichtig weer terug in het visnetje te doen. Later kwam ik erachter dat twee van mijn zes guppies een snee in hun staart hebben die ze eerst nog niet hadden.Het is alleen een snee in hun vin maar niet in hun lichaam zelf. Ze zwemmen wel weer actief rond en ze vertonen geen raar gedrag.Nu heb ik een paar vragen: 1. Kunnen ze hier dood van gaan of ziek van worden?
2. Kan de snee weer dicht groeien?
3. Weten jullie misschien een betere manier waarop ik mijn vissen uit het aquarium kan halen dan met het schepnetje? Want ondanks dat ik heel voorzichtig heb gedaan is het blijkbaar dus toch niet goed gegaan. Alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
2.4K
Z512099
6 jaar geleden
De staartvinnen zullen genezen, de wonden zijn niet dodelijk en ontstonden door de val en het oprapen, niet door het netje.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is in "reacties" al aangegeven dat het zal genezen. Neem anders, als je het niet vertrouwd, contact op met een dieren- of viswinkel.
Antoni
6 jaar geleden
Voorzover ik weet mag je de meeste vissen die als huisdier worden gehouden, best met je hand pakken. Het makkelijkst gaat dit als je hand, net als de vis, nat is. Dan is de kans op beschadigingen van de huid van de vis ook het kleinst. Soms is de vis met de hand pakken een handigere manier dan een schepnetje gebruiken.

Antwoorden (1)

Er is in "reacties" al aangegeven dat het zal genezen. Neem anders, als je het niet vertrouwd, contact op met een dieren- of viswinkel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je zei dat 2 guppies een snee in hun staart hadden. Klopt dat? En er was er 1 gevallen? Het kan ook bijvoorbeeld door bacteriën kome n ofzo. Zoals ik al schreef, als je 't niet vertrouwd, bellen naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat het niet door bacteriën komt, want de staart ziet er gezond uit. De snee is ook niet rafelig. Maar heel erg bedankt voor de antwoorden!