Wat eet een inktvis?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
8.2K
Erna55
6 jaar geleden
Kijk eens hier : https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Inktvissen

Antwoorden (1)

Een inktvis is een roofdier en eet graag krabben, kreeften, vissen en weekdieren. Een octopus eet ongeveer 25 krabben per dag.
Het dier kan zich goed verstoppen tussen rotsen of onder het zand. ‘s Nachts gaat ie op jacht. Kruipt dan voorzichtig naar een prooi, schiet daar door straalaandrijving naartoe en vangt ‘m met zijn vangarmen. Hij verlamt de prooi met zenuwgif. Met zijn sterke kaken breekt hij het harde schild van een kreeft.
Soms gebruikt het dier een soort inktgordijn om een prooi te vangen. In zijn lijf zit een buisje met vocht dat op inkt lijkt. Dit vocht spuit hij naar buiten zodat hij niet kan worden gezien. Ook kan hij zichzelf van kleur laten veranderen en zich zo aanpassen aan de omgeving om onopvallend te jagen.