Ja een waterzoogdier ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Srry ik had het verkeerd op :S
NEE wat iedereen ook zegt het antwoord is nee, geloof me. Haaien zijn vissen, de grootste vissen die er zijn (walvissen zijn zoogdieren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dolfijnen zijn zoogdieren...
@Gigity27
je antwoord is goed, maar mist de onderbouwing of toelichting en dat is jammer.Geloof me is geen onderbouwing of toelichting natuurlijk ;-)
Nee
een haai is een vis, en legt eieren in een leerachtige schaal tussen kelp en andere waterplanten.
Zoogdieren leggen geen eieren, maar brengen hun jongen levend ter wereld.

Er is 1 haaisoort die de jongen levend ter wereld brengt, maar die houdt de eieren in de buik, dus ook die valt onder de vissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een zoogdier?
Het wijfje van het zoogdier brengt levende jongen ter wereld. Die worden door de moeder gezoogd, dat wil zeggen dat de jongen melk zuigen bij de moeder. Zij heeft daarvoor speciale melkklieren en tepels.

Bij de meeste zoogdieren is het lichaam bedekt met een dikke laag of dunne vacht die beschermt tegen de koude. Zoogdieren zijn immers warmbloedig en moeten hun lichaamwarmte vasthouden.

De meeste zoogdieren leven op het land en bewegen zich voort op 2 paar poten.

"Is een haai een zoogdier?"
Nee, want de jongen van de haai drinken geen melk bij hun moeder.
Sommige soorten haaien brengen wel levende jongen ter wereld (in plaats van eieren), maar die haaienbaby's hebben in de buik van die moederhaai toch wel in een eierschaal gezeten. Pas vlak voor de geboorte komen ze uit hun ei in de buik van de moederhaai.
Haaien hebben verder geen vacht en zijn koudbloedig. Zij hebben geen poten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar wel een vis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste haaien zijn eierlevendbarend; ze produceren levende jongen maar via een embryo dat met een dooierzak is verbonden. Niet zelden eten deze embryo's de nog onbevruchte eieren in de uterus van het moederdier op, zodat er minder jongen worden geboren. Dit noemt men oophagy (letterlijk: eier-etend). De overlevers zijn direct na de geboorte geduchte jagers. Sommige haaisoorten zijn levendbarend, zoals de Carcharhinus (van de requiemhaaien) en de hamerhaaien (Sphyrna). Deze soorten ontwikkelen net zoals bij zoogdieren het geval is een embryo met een placenta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Haaien
sommige haaien niet en andere wel, bijvoorbeeld de walvishaai is wel een zoogdier en de zandhaai niet
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Alle haaien zijn kraakbeenvissen. Geen haai is een zoogdier.
Dat zou ook vreemd zijn. Zoogdieren zijn een klasse, haaien vallen in zijn geheel wel of niet (en in dit geval niet) onder die klasse.
Walvissen, zoals dolfijnen zijn wel zoogdieren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Haaien
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dolfijnen
(kijk bij klasse)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Walvishaai Ah opeens snap ik je antwoord. Een walvishaai is een haai GEEN walvis.
En een walvis is geen vis (maar een zoogdier).
Alle haaien zijn vissen en alle vissen zijn geen zoogdieren. Haaien zijn dus geen zoogdieren.
Er zijn haaien die eieren 'leggen', er zijn haaien die eieren 'uitbroeden' in de baarmoeder en er zijn zelf haaien die in de baarmoeder jongen met een placenta dragen en daarvan bevallen.
Maar allemaal zijn ze geen zoogdieren, omdat ze niet zogen.
Ter info een walvis is geen vis maar een zoogdier, want deze zogen.
Een walvishaai is een haai dus een vis en geen zoogdier.
een jaar geleden